Bedrijfs EHBO-koffer

Wilt u weten welke EHBO-doos geschikt is voor bedrijven? Op deze pagina vindt u advies over welke producten uw EHBO voorziening moet bevatten, en vertellen wij u alles wat u moet weten over de wetgeving omtrent EHBO.

Voor bedrijven waarin een BHV’er aanwezig is adviseren wij de BHV-koffer met het Oranje Kruis keurmerk. In alle andere gevallen is de EHBO-koffer A doorgaans de beste keuze.

Deze producten raden wij aan als aanvulling op de EHBO-doos voor bedrijven:

EHBO-koffer bedrijf verplicht

Het is voor alle bedrijven wettelijk verplicht om een EHBO-koffer te hebben, zodat de BHV’er snel kan handelen in het geval van een bedrijfsongeval. Als er geen BHV’er in de buurt is, moet de verbandtrommel eenvoudig in gebruik zijn voor iedereen.

Volgens de ARBO-wet heeft de werkgever een zorgplicht tegenover zijn werknemers. Dit betekent onder andere dat elk bedrijf, afhankelijk van het aantal werknemers, ook moet beschikken over minimaal één bedrijfshulpverlener, ook wel BHV’er genoemd.

Inhoud EHBO-koffer bedrijf

De inhoud van onze EHBO-koffer Bedrijf (EHBO-koffer BHV) is opgesteld aan de hand van de meest recente richtlijnen en heeft het Oranje Kruis keurmerk. Onze verbanddoos voor bedrijven is hierom zeer volledig en zo ingedeeld dat BHV’ers de koffer snel en eenvoudig kunnen gebruiken.

Ook wordt deze EHBO-doos geleverd inclusief wandhouder en een kleurenwijzer die op duidelijke manier aangeeft welke eerste hulp toegepast moet worden met welke verwonding. Bovendien corresponderen de kleuren met de kleuren van de verbandmiddelen, waardoor ook alle mensen zonder BHV-opleiding de EHBO-kist eenvoudig kunnen gebruiken.

Hoeveel EHBO-koffers heeft uw bedrijf nodig?

Elk bedrijf is op te delen in ‘units’. Een unit is een aparte ruimte/afdeling en elke unit heeft een eigen EHBO-koffer nodig. Stel dat uw bedrijf een kantoor, kantine en een keuken heeft, dan moeten er op alle drie de plekken een EHBO-koffer aanwezig zijn.

[column_one_half]

Veiligheidseisen EHBO-dozen

• Bereikbaarheid – Koffers moeten binnen een unit in ieder geval binnen 30 seconden te bereiken zijn.
  • Vindbaarheid – De koffer moet op ooghoogte hangen, zodat hij altijd makkelijk te vinden is.
  • Controle – Controleer de koffer elk half jaar. Na gebruik moet deze zo snel mogelijk weer gevuld worden.  [/column_one_half]

Waarom bij EHBO-koffer.nl bestellen?

• Altijd het juiste advies voor elke branche
  • Voor deze verbanddoos geldt een gratis levering
  • Voor 15:00 uur besteld, morgen bezorgd
  • U kunt betalen per factuur
  • Snelle reactietijd klantenservice

Wilt u weten welke koffer geschikt is voor sportclubs? Kijk dan bij EHBO-tas voor de sportclub. Heeft u een stichting? Lees dan onze EHBO-koffer voor stichting adviespagina.