Oranje Kruis EHBO-koffer

Wij adviseren om in elk bedrijf of organisatie de beschikking te hebben over een Oranje Kruis EHBO-koffer. Het is wenselijk dat verwondingen direct met de juiste middelen behandeld kunnen worden om verdere complicaties te voorkomen.

Richtlijnen Oranje Kruis

Het Oranje Kruis heeft richtlijnen opgesteld voor EHBO- en BHV-koffers. Onze ‘BHV-koffer’ voldoet aan de laatste richtlijnen van het Oranje Kruis (2016). Wij verkopen deze erg veel en u voldoet er mee aan de regelgeving.

Ook met onze EHBO-koffer A en B heeft u wettelijk de juiste EHBO materialen. Het is namelijk niet verplicht om een Oranje Kruis certificaat te hebben. U moet alleen zorgen voor het bieden van voldoende EHBO materiaal voor uw werknemers of bezoekers.

Zo heeft u in een keuken meer kans op brandwonden en bij een voetbalvereniging meer risico op verstuikingen. Het Oranje Kruis heeft om deze reden richtlijnen opgesteld om uw keuze makkelijker te maken. De Oranje Kruis EHBO-koffer is verkrijgbaar in vier verschillende categorieën:

Basisverbandset

Deze Oranje Kruis EHBO-koffer is geschikt voor het verlenen van eerste hulp door iedereen met of zonder EHBO-diploma.

–> Deze verbandtrommel bevat alle standaard benodigdheden zoals pleisters, een schaar, desinfectiemiddelen en verschillende soorten gaasjes en verband.

Bedrijfsverbandset

Deze Oranje Kruis EHBO-koffer is samengesteld voor het verlenen van eerste hulp in bedrijven.

–> Deze verbanddoos heeft een grotere inhoud omdat hij is afgestemd op meer mensen dan aanwezig in een huishouden. Ook heeft deze meerdere opties voor aanvullingen, afhankelijk van welke risico’s uw werknemers lopen.

Eerste Hulpset

Deze Oranje Kruis EHBO-set is samengesteld voor het verlenen van eerste hulp door mensen zonder een EHBO- of BHV-diploma.

–> Deze verbandset is speciaal afgesteld op het Eerste Hulp verlenen in verkeerssituaties. Bij deze set wordt eerst gedacht aan de verkeersdeelnemer. De ongeoefende hulpverlener kan met deze set snel en adequaat handelen.

Evenementen/sport verbandset

Deze EHBO-koffer is samengesteld voor het verlenen van eerste hulp tijdens evenementen of in situaties waar men sneller gewond raakt of letsel oploopt.

–> Deze set is de meest uitgebreide versie van de door het Oranje Kruis samengestelde verbanddozen. Deze heeft de grootste inhoud.

Hoge standaard

Het Oranje Kruis heeft hun verbanddozen zo gebruiksvriendelijk mogelijk gemaakt. Er worden hoge eisen gesteld aan de kwaliteit, veiligheid en doeltreffendheid van de materialen. Iedereen moet in staat zijn om zonder problemen de verbandmiddelen te gebruiken, dus ook mensen zonder specifiek BHV- of EHBO-diploma.

>> Onze BHV-koffer is goedgekeurd door Het Oranje Kruis.

Oranje Kruis EHBO-koffer

Goedgekeurde EHBO-koffer

Alle door het Oranje Kruis aangeboden verbandtrommels zijn goedgekeurd en voorzien van een waarmerk. Echter zijn andere EHBO-koffers ook geschikt aangezien u simpelweg ‘een goede EHBO-uitrusting’ moet hebben voor uw medewerkers/klanten. U dient zelf zorg te dragen dat de EHBO-uitrusting voldoende ‘dekkend’ is voor uw werkzaamheden en risicoprofiel.

Bekijk voor meer informatie Hoeveel EHBO-koffers heb ik nodig? of EHBO voor verenigingen.

Vind de juiste EHBO-koffer voor uw branche!