Hoe behandel je hooikoorts?

Op deze pagina vindt u het antwoord op de vraag: Hoe behandel je hooikoorts?

Hoe ontstaat hooikoorts?

Ziet u altijd op tegen de lente? Zo’n 15 tot 20 procent van de Nederlanders heeft last van hooikoorts. De grote hoeveelheid stuifmeelpollen in de lucht kan ervoor zorgen dat u last krijgt van uw ogen, een pijnlijke keel heeft en continu moet niezen. Gelukkig zijn er een aantal handige tips om te klachten te verminderen.

Vaseline kan helpen om de hooikoortsklachten te verminderen.

Vaseline

Wanneer u last heeft van een droge huid of andere huidaandoeningen, kan vaseline verlichting bieden. Multifunctioneel. Inhoud 200 of 800 gram

Opties selecteren

Hoe behandel je hooikoorts?

Er zijn een aantal manieren om de hooikoorts klachten te verminderen. Zo kunt u vaseline smeren aan de buitenkant van uw neus en rondom uw ogen. Het stuifmeel uit de lucht blijft aan de vaseline vastplakken, dit voorkomt dat uw neus en ogen zich gaan irriteren.

Ook is het belangrijk uw woning zo pollenvrij mogelijk te houden door regelmatig te stofzuigen en het beddengoed regelmatig te vervangen. Als u de ramen openzet, is het belangrijk dat de wind niet op het raam staat. Anders vliegen de pollen zo de woning binnen. Als u naar buiten gaat, kunt u uzelf met een zonnebril beschermen tegen rondzwervend stuifmeel.

Let op: Bij ernstige klachten dient u contact op te nemen met de huisarts. Uw huisarts kan speciale medicijnen voorschrijven.

Hoe behandel je hooikoorts

Welke producten heeft u nodig voor de behandeling?

Om uzelf zo optimaal mogelijk tegen hooikoorts te beschermen, kunt u bij een apotheek allerlei middelen aanschaffen tegen hooikoorts. Maar wat veel mensen niet weten, is dat Vaseline ook kan helpen! Met dit middel voorkomt u dat het meeste stuifmeel via uw ogen en luchtwegen naar binnen gaat.

Daarnaast is het dragen van een zonnebril in de buitenlucht een aanrader. Bij ernstige vormen van hooikoorts kunt u bij de huisarts speciale medicijnen voorgeschreven krijgen.

Vorige pagina: Wat is reanimeren?