Bij kriebelhoest, ook wel bekend als droge hoest of prikkelhoest, geven de slijmvliezen onnodig een hoestprikkel af. Zo moet u telkens hoesten zonder dat er slijm is om weg te werken. Die prikkel kan verschillende oorzaken hebben, zoals roken, overgevoeligheid voor een bepaalde stof in de lucht, stoffige ruimtes en soms airconditioning. Het vervelende is dat kriebelhoest zichzelf vaak in stand houdt of zelfs erger wordt omdat de slijmvliezen geïrriteerd raken door al dat hoesten. De grote vraag is daarom: hoe behandel je kriebelhoest?
Hoe behandel je kriebelhoest?
Smeer uw keel en houd deze vochtig door regelmatig wat te drinken. Ook kunnen middeltjes uit uw keukenkast zoals drop en thee met honing verlichtend werken en ervoor zorgen dat de hoestprikkel vermindert.
Daarnaast zijn er diverse middelen verkrijgbaar waarmee u de kriebelhoest verder kunt verminderen. Verzachtende middelen, zoals zuigtabletten en pastilles, zijn toereikend genoeg bij een kriebel hoog in de keel. Met een hoestmiddel dat stoffen zoals dextromethorfan of noscapine bevat, dempt u ook de prikkels die zich dieper in de keel bevinden.
Het is niet nodig om een dokter te bezoeken bij kriebelhoest, tenzij de hoest langer dan 3 weken aanhoudt, er sprake is van benauwdheid of een piepende ademhaling, u bloederig slijm ophoest of de hoest gepaard gaat met meer dan drie dagen aanhoudende koorts.
Kriebelhoest voorkomen
Rokers kunnen kriebelhoest voorkomen of verminderen door te stoppen met roken. Ook kunt u stoffige ruimtes vermijden en de symptomen op tijd behandelen.
Producten ter behandeling
Bij (beginnende) kriebelhoest raden wij u aan Strepsils zuigtabletten in te nemen om de keel mee te verzachten.
Wanneer uw bestelling is verstuurd, krijgt u op dezelfde dag rond 21:30 's avonds een Track& Trace link toegestuurd waarmee u kunt zien waar uw pakketje zich op elk moment bevindt. Mocht de Track & Trace aangeven dat uw pakket is bezorgd, maar u heeft deze niet overhandigd gekregen, adviseren wij altijd om eerst even te checken bij de buren. Mocht u uw pakket toch niet hebben ontvangen, dan kunt u ons mailen zodat wij een onderzoek kunnen starten met DHL. LET OP: Dit dient u binnen 14 dagen van de aangegeven leveringsdatum door te geven. Alleen dan kunnen contact opnemen met DHL voor een onderzoek.
Wij doen ons uiterste best om uw bestelling zo snel mogelijk bij u geleverd te krijgen! Indien u voor 14:00 uur bestelt op een werkdag, zal het de eerstvolgende werkdag geleverd worden (Zolang de voorraad strekt. Mocht dit niet het geval zijn, nemen we contact met u op). Sommige productcategorieën (zoals AED's of brandblussers) kunnen een iets langere levertijd hebben.
Het is mogelijk om achteraf te betalen voor zakelijke en particuliere bestellingen. Bedrijven of verenigingen kunnen eenvoudig per factuur bij ons bestellen. Wanneer u de bedrijfsnaam invult, krijgt u automatisch de optie om per factuur te betalen. U zal vervolgens via email de factuur ontvangen nadat uw bestelling verzonden is. U kunt de factuur dan ook downloaden in uw mijn account omgeving. Voor particulieren is het mogelijk om met Klarna achteraf te betalen, bij hen zal de betaling dan ook lopen. Voor vragen omtrent uw Klarna facturen, adviseren we u om contact met Klarna op te nemen.
Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Let op: Alle artikelen met een houdbaarheidsdatum (steriele verbandmiddelen, medicatie etc.) moeten binnen 8 dagen na ontvangst retour gestuurd worden, anders kunnen wij dit niet meer accepteren.Wij vragen u om voor het retourneren altijd eerst contact met ons op te nemen via klantenservice@ehbo-koffer.nl. Wij sturen u de retourinstructies door per mail, de retourkosten worden uiteraard vergoed indien de fout aan onze kant ligt.
Offertes maken wij alleen op bij grote bestellingen (vanaf +- €100-200). Vraag naar de mogelijkheden via ons offerteformulier of via sales@ehbo-koffer.nl