Hoe behandel je een neusverkoudheid en is deze infectie te voorkomen? In verreweg de meeste gevallen ontstaat een neusverkoudheid door een virale infectie (virus). Door een dergelijke ontsteking zwellen de slijmvliezen op en worden er doorgaans vocht en slijm geproduceerd, met klachten als veelvuldig niezen en een verstopte neus tot gevolg. Pijn in de oren en in het hoofd kunnen ontstaan door het vastzittende slijm en in sommige gevallen heeft de geïnfecteerde last van symptomen als hoesten en koorts.
Hoe behandel je neusverkoudheid?
Een neusverkoudheid kan zeer hinderlijk zijn, maar deze gaat vanzelf weer over. In de meeste gevallen nemen de klachten binnen ongeveer een week af of is de verkoudheid zelfs over. Omdat er sprake is van een virus, kan uw huisarts geen middelen ter bestrijding voorschrijven. Er zijn wel manieren om de klachten te verzachten, zoals het via de neus inhaleren van warme stoom.
Preventie bij neusverkoudheid
Het is vrijwel onmogelijk om besmetting met het rhinovirus dat neusverkoudheid veroorzaakt te voorkomen. Het virus verspreidt zich onder meer via de lucht, maar ook kan het virus worden verspreid door het aanraken van handen en gebruiksvoorwerpen, zoals toetsenborden, deurkrukken en afstandsbedieningen. Door er een goede hygiëne op na te houden, kunt u de kans op verdere verspreiding wel iets verkleinen.
Met welke producten zijn de klachten te verlichten?
Om de symptomen te bestrijden, kunt u verschillende middelen gebruiken. Bij hoofdpijn en andere pijnklachten kan paracetamol verlichting geven. Wilt u juist vrijer kunnen ademen bij een verstopte neus? Dan is Vaporub een geschikt middel. Dit zonder recept verkrijgbare zelfzorgmiddel is op diverse manieren te gebruiken. Zo kunt u Vaporub bijvoorbeeld op de borst smeren, maar ook is dit middel te gebruiken als toevoeging van een stoombad.
Op de dag van uw bestelling, krijgt u om 21:30 's avonds een Track& Trace link toegestuurd. Via deze link kunt u zien waar uw pakketje zich op elk moment bevindt. Mocht de Track & Trace aangeven dat uw pakket is bezorgd, en u heeft hem niet, adviseren wij altijd om eerst even te checken bij de buren. Mocht u uw pakket toch niet hebben ontvangen, dan kunt u ons mailen zodat wij een onderzoek kunnen starten met DHL.
Indien u op een werkdag voor 15:00 uur besteld, dan krijgt u de volgende werkdag uw bestelling opgestuurd. U ontvangt de avond voor de verzending omstreeks 21:30 een e-mail met een track&trace code waarmee u uw bestelling kunt volgen.Op zaterdag wordt niet bezorgd op zakelijke adressen.. Wij maken gebruik van bezorgdienst DHL. Alle producten op EHBO-koffer.nl hebben wij over het algemeen voldoende in voorraad. Voor België gelden dezelfde bezorgvoorwaarden. Hieronder vindt u ons leverschema:
Het is mogelijk om achteraf te betalen voor zakelijke en particuliere bestellingen. Bedrijven of verenigingen kunnen eenvoudig per factuur bij ons bestellen. Wanneer u de bedrijfsnaam invult, krijgt u automatisch de optie om per factuur te betalen. Voor particulieren is het mogelijk om met Klarna achteraf te betalen.
Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Wij vragen u om voor het retourneren altijd eerst contact met ons op te nemen via klantenservice@ehbo-koffer.nl. Wij sturen u de retourinstructies door per mail, de retourkosten worden uiteraard vergoed indien de fout aan onze kant ligt.