Wat is het verschil tussen een normale hoest en een vastzittende hoest?
Hoesten kan erg vervelend zijn, maar hoe behandelt men vastzittende hoest? Hoesten heeft een functie, want dit betekent dat uw lichaam slijm wilt verwijderen. Bij vastzittende hoest zit deze slijm diep in de luchtwegen en is het nogal taai van vorm, waardoor u een hoestprikkel krijgt. Verder is er een verschil tussen infectieuze en niet-infectieuze oorzaken van vastzittende hoest. Meestal krijgt u last van vastzittende hoest door een (virus)infectie van de luchtwegen, zoals griep, verkoudheid of bijholteontsteking. Niet-infectieuze vastzittende hoest kan veroorzaakt worden door tabaksrook.
Hoe behandel je vastzittende hoest?
Het hoesten gaat in 2 tot 3 weken meestal vanzelf over. In tussentijd kunt u zelfzorgmiddelen zoals keelsnoepjes, zuigtabletten of sprays gebruiken om het ongemak en de pijn te verlichten. Geneesmiddelen die bedoeld zijn voor vastzittende hoest helpen u het ophoesten van slijm te vergemakkelijken.
Hoe voorkom ik vastzittende hoest?
Vastzittende hoest die door niet-infectieuze oorzaken is ontstaan, kan voorkomen worden door de ruimtes waarin u zich bevindt, goed te ventileren. Ook kunt u het beste niet roken en ook tabaksrook van anderen vermijden. Verder is het goed om gezond te blijven eten, zodat uw weerstand optimaal blijft. Als uw weerstand sterk is, dan wordt de kans ook iets kleiner dat u ziek wordt door infectieuze oorzaken (zoals griep of verkoudheid).
Welke producten heb ik nodig voor de behandeling van vastzittende hoest?
U kunt Strepsils zuigtabletten gebruiken ter behandeling van vastzittende hoest. Deze zuigtabletten hebben een antibacteriële en pijnstillende werking op de keel. Verder zorgen Strepsils zuigtabletten ervoor dat het ophoesten van slijm uit uw keel wat gemakkelijker wordt.
Wanneer uw bestelling is verstuurd, krijgt u op dezelfde dag rond 21:30 's avonds een Track& Trace link toegestuurd waarmee u kunt zien waar uw pakketje zich op elk moment bevindt. Mocht de Track & Trace aangeven dat uw pakket is bezorgd, maar u heeft deze niet overhandigd gekregen, adviseren wij altijd om eerst even te checken bij de buren. Mocht u uw pakket toch niet hebben ontvangen, dan kunt u ons mailen zodat wij een onderzoek kunnen starten met DHL. LET OP: Dit dient u binnen 14 dagen van de aangegeven leveringsdatum door te geven. Alleen dan kunnen contact opnemen met DHL voor een onderzoek.
Wij doen ons uiterste best om uw bestelling zo snel mogelijk bij u geleverd te krijgen! Indien u voor 14:00 uur bestelt op een werkdag, zal het de eerstvolgende werkdag geleverd worden (Zolang de voorraad strekt. Mocht dit niet het geval zijn, nemen we contact met u op). Sommige productcategorieën (zoals AED's of brandblussers) kunnen een iets langere levertijd hebben.
Het is mogelijk om achteraf te betalen voor zakelijke en particuliere bestellingen. Bedrijven of verenigingen kunnen eenvoudig per factuur bij ons bestellen. Wanneer u de bedrijfsnaam invult, krijgt u automatisch de optie om per factuur te betalen. U zal vervolgens via email de factuur ontvangen nadat uw bestelling verzonden is. U kunt de factuur dan ook downloaden in uw mijn account omgeving. Voor particulieren is het mogelijk om met Klarna achteraf te betalen, bij hen zal de betaling dan ook lopen. Voor vragen omtrent uw Klarna facturen, adviseren we u om contact met Klarna op te nemen.
Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Let op: Alle artikelen met een houdbaarheidsdatum (steriele verbandmiddelen, medicatie etc.) moeten binnen 8 dagen na ontvangst retour gestuurd worden, anders kunnen wij dit niet meer accepteren.Wij vragen u om voor het retourneren altijd eerst contact met ons op te nemen via klantenservice@ehbo-koffer.nl. Wij sturen u de retourinstructies door per mail, de retourkosten worden uiteraard vergoed indien de fout aan onze kant ligt.
Offertes maken wij alleen op bij grote bestellingen (vanaf +- €100-200). Vraag naar de mogelijkheden via ons offerteformulier of via sales@ehbo-koffer.nl