EHBO koffer carnaval

Tijdens geen enkel carnavalsfeest mag een EHBO-koffer Carnaval ontbreken. Afhankelijk van de locatie waar het carnaval gevierd wordt en het aantal te verwachten personen kunt u kiezen voor een EHBO koffer carnaval of een van onze andere handige en praktische EHBO-producten.

Voor carnaval adviseren wij de uitgebreide EHBO-koffer A

Deze EHBO-producten kunnen tijdens Carnaval ook goed van pas komen:

Wij geven u hier een advies, maar wellicht is er behoefte aan meer artikelen. U dient zelf in te schatten welke artikelen er in uw situatie nodig kunnen zijn. Voorbeelden hiervan zijn oogspoeling, brandwonden kompressen, pleisters of bijvoorbeeld coldpacks.

Carnaval-gerelateerde ongelukken

Tijdens het carnaval komen helaas kleine en grotere verwondingen veelvuldig voor. Denk bijvoorbeeld aan wonden als gevolg van een val tijdens het hossen, een dansmarieke dat ten val komt, glasscherven waar mensen zich aan kunnen openhalen of de nare gevolgen van een vechtpartij.

Het behandelen van snijwonden en schaafwonden, kneuzingen en kleine wonden tijdens het carnaval vereist in ieder geval de aanwezigheid van bijvoorbeeld voldoende pleisters, ontsmettingsmiddel, handschoenen, een pincet, een mitella en eventueel hechtpleisters. Dankzij de handige kleurenwijzer met draaischijven die geleverd wordt bij onze EHBO-koffers kan ook een ongeschoolde hulpverlener snel het benodigde verbandmiddel bepalen en eerste hulp verlenen.

EHBO koffer carnaval

Zonder EHBO koffer carnaval vieren is onverantwoord

Voor grotere carnavalsverenigingen is het aan te bevelen minimaal twee BHV-ers aanwezig te laten zijn tijdens het carnavalsfeest en daarnaast gebruik te maken van een goed gevulde EHBO-koffer met carnaval. De EHBO-koffer A voldoet normaliter aan alle vereisten bij een carnavalsfeest met meer dan 25 personen en zorgt er voor dat hulpverleners snel kunnen handelen.

Natuurlijk wordt er ook carnaval gevierd in kleinere kring, zoals op scholen en in clubverband. Ook daar is een ongelukje zo gebeurd. Met de EHBO-koffer B of een goed gevulde verbanddoos carnaval wordt het carnavalsfeest geen teleurstelling en hoeft een klein ongeluk de pret niet te drukken.

Carnaval in de horeca en tijdens de carnavalsoptocht

Horecaondernemers horen altijd beschikking te hebben over een EHBO-koffer of verbandtrommel. Voor Horeca verkopen we de EHBO-koffer Horeca.

Echter kan het in het feestgedruis wel eens voorkomen dat EHBO-koffer niet direct beschikbaar is. In dat geval is het aan te bevelen dat de organisatie van het feest zorgt voor de aanwezigheid van een verbandtrommel tijdens carnaval zodat een ongelukje direct behandeld kan worden en geen domper op de stemming zet.

Ook tijdens de jaarlijkse optocht is een EHBO doos met carnaval op de praalwagens aan te bevelen. In een feestende mensenmassa met veel kinderen is dit geen overbodige luxe en het komt de veiligheid van feestvierders ten goede.

Op zoek naar EHBO koffers voor festivals of EHBO-koffer feest? Ook daar hebben we advies voor!