EHBO-koffer jeugdbeweging

Om overal op voorbereid te zijn is het erg belangrijk dat u een goed gevulde en complete EHBO-koffer jeugdbeweging in het activiteitencentrum staan.

Voor de jeugdbeweging is onze grote EHBO-koffer A het meest geschikt. Gaan jullie veel naar buiten of het bos in?  Dan kan onze EHBO-tas handig zijn (deze bevat dezelfde inhoud):

EHBO-tas

Deze EHBO-Tas mét A vulling is voor wanneer u op locatie voorzien wilt zijn van een complete EHBO-uitrusting. Kleur: blauw

Naast de uitgebreide EHBO-koffer A zouden deze EHBO-spullen ook goed van pas kunnen komen in het clubhuis van de jeugdbeweging:

Wij geven u hier een advies, maar wellicht is er behoefte aan meer artikelen. U dient zelf in te schatten welke artikelen er in uw situatie nodig kunnen zijn. Voorbeelden hiervan zijn oogspoeling, brandwonden kompressen, extra verbandmiddelen of bijvoorbeeld coldpacks.

Hoeveel EHBO-koffers heeft u nodig?

Elke locatie of elk clubhuis is op te delen in ‘units’. Een unit is een aparte ruimte/afdeling en elke unit heeft een eigen EHBO-koffer nodig. Stel dat uw clubhuis twee zalen en 1 keuken heeft, dan moet er op alle drie de plekken een EHBO-koffer aanwezig zijn.

EHBO-regels

• 1 koffer per unit – Per unit (aparte ruimtes, gebouwen of verdiepingen) wordt 1 EHBO-koffer geadviseerd.
  • Bereikbaarheid – Koffers moeten binnen een unit binnen 30 seconden te bereiken zijn en op ooghoogte hangen.
  • Controle – Controleer de koffer elk half jaar. Na gebruik moet deze zo snel mogelijk weer aangevuld worden.

Waarom bij EHBO-koffer.nl bestellen?

• Altijd het juiste advies voor elke branche
  • Voor deze verbanddoos geldt een gratis levering
  • Voor 15:00 uur besteld, morgen bezorgd
  • Organisaties kunnen achteraf betalen per factuur
  • Snelle en vakkundige klantenservice

Wilt u meer weten over wat voor uw jeugdbeweging het meest geschikt is? Neem contact met ons op. Ook kunnen wij voor u een offerte maken indien u een grote hoeveelheid wilt bestellen. Mail dan naar klantenservice@ehbo-koffer.nl.

EHBO-koffer jeugdbeweging

De EHBO-koffer A is een aanrader als verbanddoos voor de jeugdbeweging. Deze grote verbandkoffer is namelijk voorzien van verbandgaasjes, pleisters, een verbandschaar, zwachtels, hechtpleisters (zwaluwstaartjes), een tekenpincet, ontsmettingsmiddel, latex handschoenen en nog meer.

Overzichtelijk

De EHBO-doos voor de jeugdbeweging is overzichtelijk ingedeeld, zodat u of een hulpverlener snel de juiste verbandmiddelen te pakken heeft. Om een wondje goed te verbinden, is er een wondverzorgingswijzer in de koffer opgenomen. Zo kan iedereen op de juiste wijze eerste hulp verlenen. Om de EHBO-koffer overzichtelijk te houden, raden wij een goede inventarisatie aan.

Controleer regelmatig of alles nog op voorraad is en niet over de houdbaarheidsdatum heen is. Wij raden ook aan om extra pleisterdispensers in huis te halen, zodat u nooit zonder pleisters komt te zitten. Heeft u een groot activiteitencentrum dan is het handig om meerdere koffers te hebben, verdeeld over het centrum.

Vaste plek voor de EHBO-koffer

Geef de EHBO-kit bij de jeugdbeweging een vaste plek, zodat iedereen weet waar de EHBO-koffer is en u dus snel een wond kunt verzorgen. Een goede plek voor het bewaren van een EHBO-doos is bij de bar of in de keuken.

Heeft u een activiteitencentrum dan is het ook handig om een extra verbanddoos op kantoor of bij de receptie te plaatsen.

EHBO-kit voor onderweg

Gaat u er vaak met de kinderen een dagje op uit, dan is het verstandig om een kleine, mobiele EHBO-kit mee te nemen zoals bijvoorbeeld de Verbanddoos Onderweg. Deze kleine kits passen gemakkelijk in iedere rugzak of tas en bevatten onder meer pleisters, verbandschaar, tekenpincet en ontsmettingsmiddel.

Neem tot slot meerdere van deze kleine setjes mee, zodat er altijd iemand in de buurt is met een EHBO-kit als dit nodig is.

Werkzaam voor de overheid? Heeft u al onze speciale EHBO-koffer voor gemeentehuis gezien? Of de verbanddoos bejaardentehuis?