EHBO-koffer voor op de manege

Speciaal voor de paardensport hebben wij een EHBO-koffer voor op de manege en voor paardrijverenigingen samengesteld. Zowel springruiters, dressuurruiters als menners lopen een verhoogd risico op een val van het paard of pony of een ander ongeval, vandaar dat het extra belangrijk is om goed voorbereid te zijn en een goed gevulde EHBO-kit te hebben.

Voor paardensport adviseren wij de EHBO-koffer Sport.

Aanbieding!
    EHBO-koffer Sport

Deze EHBO-koffer Sport is speciaal samengesteld voor sporters op de sportclub. Bevat alle artikelen die in sportsituaties benodigd zijn. Afmetingen: 44,5 x 32 x 15 cm

Deze artikelen kunnen als aanvulling worden besteld voor op de manege:

EHBO-koffer voor op de manege

De meeste weten dit en zorgen ervoor dat ze veiligheidskleding dragen zoals rijlaarzen, een cap en een bodyprotector. Veiligheidsmaatregelen verkleinen immers de kans op ernstig letsel, maar daarmee is niet alles te voorkomen. Iedere manege zou daarom voorzien moeten zijn van een EHBO-koffer.

Grote EHBO-koffer

Omdat er op een manege veel ruiters en amazones rondlopen is het aan te bevelen een grote verbandtrommel in de manege te hebben. Deze wordt ook vaak gebruikt bij sportverenigingen. Deze complete koffer is voorzien van voldoende ehbo-artikelen, geschikt voor een kleine tot grote manege. Bovendien heeft de koffer een opvallende oranje kleur.

Opvallend genoeg in geval van paniek of haast. Een EHBO-koffer in de manege geeft voor veel ruiters een veilig gevoel. Ze weten dat er in geval van nood altijd ingegrepen kan worden.

Bewaar de EHBO doos voor de manege daarom altijd op een centrale plek: iedereen moet erbij kunnen. Het liefst op ooghoogte, de koffer moet immers gezien worden. Ook moet deze schoon en droog bewaard worden, een manege is immers zelf geen steriele omgeving. Een plek aan de wand leent zich hier bij uitstek voor. Zorg er bovendien voor dat de koffer altijd op tijd bijgevuld wordt met de nodige artikelen.

EHBO-koffer voor de manage

Inhoud EHBO-koffer manege

Het is belangrijk om de inhoud van de verbanddoos in de manege actueel en op voorraad te houden. Kneuzingen komen vaak voor in de paardensport. Denk maar aan een gekneusde voet doordat het paard erop is gaan staan. Of gekneusde vingers door een beknelling met het halstertouw. Kneuzingen kunnen het beste direct gekoeld worden met behulp van een coldpack. Dit verminderd de kans op zwellingen en verdooft de pijn.

Steunwindsels zijn ook onmisbaar op de manege. Daarnaast zijn voldoende gaasverbanden, pleisters en ontsmettingsmiddelen aan te raden. Deze zijn extra bij te bestellen voor in de koffer. Ook voor aanvulling of een extra verbandschaar kunt u bij ons terecht.

Werkzaam als zelfstandige? Bekijk dan nu onze EHBO-koffer ZZP. Of bent u op zoek naar een Verbanddoos ijshockey?