EHBO-koffer voor Hotel

U wilt graag een goede EHBO-koffer voor uw Hotel aanschaffen. Op deze pagina vindt u het juiste advies als het gaat om de veiligheid binnen uw bedrijf en het naleven van de regels hiervoor. Heeft u vragen of wilt u specifiek advies voor uw hotel? Neem dan contact met ons op.

Voor de hotelbranche adviseren onze EHBO-koffer A. Voor de keuken van het hotel raden we daarnaast onze EHBO-koffer Horeca aan.

    Aanbieding!
    EHBO-koffer A

    EHBO-koffer A

    Deze zeer uitgebreide EHBO-koffer A is de meest verkochte EHBO-koffer. Hij is geschikt voor de meeste bedrijven, scholen en verenigingen. Afmetingen: 44,5 x 32 x 15 cm

     62,51
     70,80
    incl. 9% btw
    Bekijk product
    In winkelwagen
    EHBO-koffer Horeca

    EHBO-koffer Horeca

    Deze EHBO-koffer Horeca (HACCP) is speciaal voor de horeca of keuken en bevat alles wat in deze omgeving gewenst is. Afmetingen: 32 x 22 x 13 cm

     64,26
    incl. 9% btw
    Bekijk product
    In winkelwagen

 

Daarnaast is het handig om ook aan deze EHBO-spullen te denken als aanvulling op de koffer:

 

Wij geven u hier een advies, maar wellicht is er behoefte aan meer artikelen. U dient zelf in te schatten welke artikelen er in uw situatie nodig kunnen zijn. Voorbeelden hiervan zijn oogspoeling, brandwonden kompressen, een pleisterdispenser of bijvoorbeeld coldpacks.

Hoeveel EHBO-koffers heeft u nodig?

Elk hotel is op te delen in ‘units’. Een unit is een aparte ruimte/afdeling en elke unit heeft een eigen EHBO-koffer nodig. Stel dat uw Praktijk een kantoor, keuken en apart speel/slaapgedeelte heeft, dan moet er op alle drie de plekken een EHBO-koffer aanwezig zijn.

EHBO-regels

  • 1 koffer per unit – Per unit (aparte ruimtes, gebouwen of verdiepingen) wordt 1 EHBO-koffer geadviseerd.
  • Bereikbaarheid – Koffers moeten binnen een unit binnen 30 seconden te bereiken zijn en op ooghoogte hangen.
  • Controle – Controleer de koffer elk half jaar. Na gebruik moet deze zo snel mogelijk weer aangevuld worden.  

Waarom bij EHBO-koffer.nl bestellen?

  • Altijd het juiste advies voor elke branche
  • Voor deze verbanddoos geldt een gratis levering
  • Voor 15:00 uur besteld, morgen bezorgd
  • Bedrijven kunnen ook achteraf betalen per factuur
  • Snelle en vakkundige klantenservice 

 

 

 

 

Heeft u nog vragen of wilt u een advies speciaal toegespitst op uw situatie? Mail dan naar [email protected] of bel met 085-401 9364.


Welke verplichtingen zijn er voor hotels?

In Nederland staat in de Arbowet dat iedere werkgever een EHBO-koffer dient te hebben. In uw pand moet een passende voorziening voor het verlenen van eerste hulp bij ongelukken aanwezig zijn. Ook is de aanwezigheid van minimaal een bedrijfshulpverlener verplicht. Dit is in het belang van de veiligheid van uw medewerkers, gasten en bezoekers.

Elk hotel hoort een calamiteitenplan te hebben en een Risico Inventarisatie en Evaluatie uit laten voeren. In dit document zullen de specifieke risico’s van uw hotel worden beschreven, deze risico’s bepalen wat de verplichte inhoud is van elke verbanddoos in uw gebouw. Afhankelijk van het aantal en soort vertrekken in uw hotel, dient u een bepaald aantal EHBO-koffers binnen handbereik te hebben. Met de advisering en onze producten zult u altijd voldoen aan de eisen van een controle of keuring. 

Advies EHBO-koffer hotel

Hoe vaak moet ik de Verbanddoos voor Hotel controleren en navullen?

U dient er altijd voor te zorgen dat de EHBO-koffer goed gevuld, om te voorkomen dat u tijdens een ongeluk misgrijpt. Daarnaast is het belangrijk dat de houdbaarheid van steriele producten waar een THT op vermeld staat, niet overschreden wordt.

Het advies is daarom om minstens eenmaal per half jaar te controleren of de verbanddoos in orde is. Indien mogelijk vult u de verbandtrommel zo spoedig mogelijk aan nadat er pleisters, wondgaasjes en dergelijke zijn gebruikt. Hiervoor kunt u gebruik maken van onze checklist of de diensten van onze controleurs

Op onze website vindt u tevens een EHBO-koffer voor Kinderen en een Verbanddoos Student.