Inhoud EHBO doos

Wat is er vervelender dan dat u uw EHBO-doos open doet en erachter komt dat uw steriele gaasjes op zijn? Of dat uw kind thuiskomt met een fikse splinter en u geen splinterpincet voorhanden hebt? U moet er toch niet aan denken om met een verhitte naald de splinter uit die kleine vingertjes te moeten halen. Deze voorbeelden geven nog maar eens aan hoe belangrijk het is om de inhoud EHBO doos compleet te hebben.

Wat hoort er in een EHBO-doos te zitten?

De inhoud EHBO doos moet afgestemd worden op uw situatie. Voor thuisgebruik is het belangrijk om vooral veel pleisters, steriele gaasjes, desinfectant, een splinterpincet en snelverband bij de hand te hebben. Stelt u de EHBO koffer voor een vereniging of onderneming samen dan zijn deze items nog steeds belangrijk. U moet er alleen meer van voorradig hebben. Daarnaast is het prettig om een safe kiss beademingsdoekje te hebben, zodat u met een veilig mond-op-mondbeademing kunt toepassen.

Stem de inhoud EHBO doos af op uw behoefte

De EHBO koffers van EHBO-koffer.nl zijn af te stemmen op uw behoefte. Voor thuisgebruik is er de Verbanddoos voor thuis. Hierin vindt u alle items die u nodig heeft voor de kleine ongelukjes in en om het huis.

Voor verenigingen en kleine ondernemingen is er de EHBO-koffer B. U vindt daar vooral een groter assortiment pleisters, gaasjes en verbanden. Voor de grotere ondernemingen en winkels is er EHBO koffer A. U bent hiermee gegarandeerd van voldoende materiaal voorzien om kleine ongelukjes de baas te zijn. Beide EHBO-koffers voldoen aan de richtlijnen van het Oranje Kruis.

Heeft u binnen uw onderneming één of meerdere BHV’ers rondlopen? Denk dan eens aan onze BHV-koffer. De inhoud van deze koffer is afgestemd op de behoefte van uw medewerkers en heeft daarom naast de gebruikelijke artikelen ook een tekenpincet, reddingsdeken, stroomdiagram en splinterpincet. De stelregel is dat er binnen uw onderneming per 50 medewerkers een BHV-koffer beschikbaar is. De BHV-koffer is goedgekeurd door het Oranje Kruis.

Koop uw EHBO doos en houd de inhoud op peil

Wacht niet en zorg dat binnen uw huishouden of onderneming een verbanddoos of EHBO doos aanwezig is. Denk er niet alleen aan de koffer aan te schaffen, maar zorg er ook voor dat de inhoud van de EHBO doos op peil blijft. Wij raden aan om uw EHBO-koffers minimaal 1 x per half jaar te controleren met onze handige checklist. U zult zien dat dit in tijden van (kleine) nood, erg geruststellend werkt!