EHBO Vereniging Breda centrum

Mogelijkheden:

• EHBO-cursus / opleiding
  • Herhalingscursussen
  • In te schakelen voor event
  • Reanimatie en/of AED cursus
EHBO vereniging Breda Centrum
De EHBO vereniging Breda Centrum bevindt zich in KBS ‘De Burchtgaarde’. De vereniging is in het bezit van een certificaat van de Nederlandse Reanimatie Raad en is aangesloten bij het Oranje Kruis. Er worden lessen aangeboden aan zowel beginnelingen (boven de zestien jaar) als aan iedereen die zijn reanimatie-certificaat of EHBO-diploma wil verlengen. De cursussen worden verzorgd door kaderinstructeurs met de assistentie van mentoren. Beiden zijn gediplomeerd en hebben veel praktijkervaring, daarnaast zijn zij nog altijd actief als eerstehulpverlener.
Wat is de inhoud van een EHBO-cursus?
De EHBO-cursus biedt een uiteenlopend programma dat u alles leert over het verlenen van eerste hulp. Zo komen onder andere het behandelen van kleine verwondingen en het uitvoeren van een reanimatie (al dan niet met een AED) aan bod. De cursus bestaat uit theorie- en praktijklessen. U leert zo van alles over desinfectie van wonden en de specificaties van de verschillende soorten verbandmateriaal. Dit alles wordt afgesloten met een praktijkexamen.