EHBO vereniging Haren

• Herhalingscursussen
  • Reanimatie en/of AED cursus
EHBO vereniging Haren

Het forensendorp Haren onder de rook van de stad Groningen vormt samen met het dorp Ten Boer en de stad Groningen per 1 januari 2019 de gemeente Groningen. Haren heeft een eigen EHBO-vereniging. Deze vereniging biedt de inwoners van Haren verschillende cursusmogelijkheden aan, waarbij deelnemers leren hoe ze op de juiste manier Eerste Hulp kunnen verlenen op het werk, op straat of gewoon thuis.

Welke diensten heeft de EHBO vereniging van Haren u te bieden?

De EHBO vereniging Haren biedt voor deelnemers van 16 jaar en ouder:

• Basiscursus Eerstehulpverlening
    In 10 lessen leert u alles wat nodig is om het diploma Eerste Hulp van het Oranje Kruis te kunnen behalen.
  • Herhalingscursus EHBO
    Jaarlijks volgt u 4 herhalingslessen waarmee u kan blijven voldoen aan het niveau van eerste hulp verlenen dat overeenkomt met uw diploma.
  • Reanimatie en AED
    De les Reanimatie en AED volgt u in de 4e les van de herhalingslessen.
  • Aparte reanimatiecursus
    Deze reanimatiecursus wordt gegeven aan mensen zonder EHBO diploma die graag eerste hulp willen kunnen verlenen aan mensen met een hartstilstand.

Daarnaast biedt EHBO vereniging Haren de volgende diensten:

• Inschakeling bij een evenement
    Voor verschillende evenementen is er EHBO-hulpverlening. Er zullen dan twee vrijwilligers aanwezig zijn tijdens uw evenement die medische ondersteuning kunnen bieden wanneer nodig.
  • EHBO-cursus voor kinderen van de basisschool
    Deze EHBO-cursus van 12 lesuren wordt gegeven aan leerlingen van groep 7 en groep 8 van de basisschool. Ze leren om te gaan met verschillende situaties waarin eerste hulp geboden moet worden. Ook leren ze goed om te gaan met het bellen van het 112 -noodnummer.

Contactgegevens
De secretaris van EHBO vereniging Haren is mevrouw Leni Abbring, secretaris@ehboharen.nl.
De cursuslocatie is: ‘t Nije Cruijs, Kerklaan 5, 9751 NK in Haren.
Bent u woonachtig in Haren en hebt u altijd al willen weten hoe nu toch de inhoud van de eerste hulp set of uw ehbo reistasje te gebruiken? Meld u dan aan voor een cursus eerste hulp bij EHBO vereniging Haren.