Koninklijke Haagse EHBO

• EHBO-cursus / opleiding
  • EHBO voor bedrijven
  • Herhalingscursussen
  • In te schakelen voor event
  • Reanimatie en/of AED cursus

De Koninklijke Nederlandse EHBO Vereniging is een landelijke vrijwilligersorganisatie. Het doel van de organisatie is om het Eerste Hulp-onderwijs onder Nederlandse particulieren te bevorderen. De Koninklijke Haagse EHBO is een van de plaatselijke afdelingen van de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor EHBO.

De plaatselijke vereniging EHBO Den Haag is gevestigd in het gebouw van de Ambulancezorg GGD Haaglanden.

Wat biedt de Koninklijke Haagse EHBO?

De vereniging voor EHBO Den Haag biedt diverse EHBO-opleidingen: een erkende opleiding voor het verlenen van Eerste Hulp, een Eerste Hulp-opleiding specifiek gericht op het verlenen van eerste hulp aan kinderen en een opleiding om te leren reanimeren en een AED te bedienen. De vereniging geeft ook verschillende workshops en opleidingen op maat. De vereniging biedt herhalingslessen bij al hun opleidingen en workshops.

De opleidingen en workshops worden gegeven in twee ruime cursuslokalen met moderne apparaat en uitrustingen. Er is een ruime hoeveelheid oefenmateriaal aanwezig.

Naast opleidingen en workshops verleent de Koninklijke Haagse EHBO-vereniging Eerste Hulp-diensten bij evenementen voor verschillende organisaties in Den Haag.

Waarom is het belangrijk om een EHBO-cursus te volgen?

In Nederland hebben jaarlijks bijna 600.000 mensen eerste hulp nodig na ongelukken in en om het huis.

Na een ongeluk zijn de eerste zes minuten erg belangrijk. Snel handelen kan van levensbelang zijn. Een gealarmeerde ambulance is meestal binnen vijftien minuten op de plaats van een ongeluk. Uw hulp kan binnen dat kwartier een leven redden. Als u tenminste weet wat u te doen staat. Bij een EHBO-cursus leert u om eerste hulp te bieden bij ongelukken.

Wilt u weten hoe u een drukverband aanlegt op een knie? Wilt u hulp bij de aanschaf van een professionele verbanddoos? Neem dan contact op met de Koninklijke Haagse EHBO.