Inhoud EHBO-koffer Sport

Op deze pagina vindt u alle informatie betreffende de verplichte Inhoud voor de Sport EHBO-koffer, de bijbehorende checklists en overige aanbevelingen.

Download Checklist EHBO-koffer Sport

–> Download de checklist voor EHBO-koffer Sport. Wij raden aan om uw EHBO-voorziening minimaal 1 x per half jaar te controleren.

Vind de juiste EHBO-koffer voor uw branche!

Gebruik onze Branche-zoeker om op zoek te gaan naar een advies op maat voor uw specifieke sportsituatie.

Ideale EHBO-koffer Sport

In sportsituaties moet vaak een beroep worden gedaan op EHBO-materialen. Wij hebben goed geluisterd naar sportclubs en verenigingen bij het samenstellen van de inhoud van EHBO-koffer Sport. Het resultaat is de ultieme EHBO-koffer Sport. Hij hangt inmiddels op 1000-en sportverenigingen in Nederland en België.

Deze speciaal samengestelde EHBO-koffer Sport bevat de vereiste inhoud voor sportsituaties. Onderaan deze pagina vindt u een overzicht van deze inhoud.

–> Ga direct naar onze sport EHBO-koffers en -tassen.

EHBO-koffer Sport

Aanbevolen inhoud EHBO-koffer Sport

Er is niet één inhoudsopgave te noemen die voor iedereen verplicht is. De sportclub zal zelf moeten kijken naar de aard van de activiteiten en welke ongevallen daar bij zouden kunnen horen. Een Tafeltennis-vereniging zal een ander soort risico hebben dan een Rugby-vereniging.

De inhoud van onze Sportverbanddoos is echter afgestemd voor de meeste Sportclubs. U kunt hem desgewenst nog aanvullen met extra materialen. Zie hieronder de specificatie:

Inhoud speciaal voor Sport

3 x Desinfectant 10 ml
4 x Driekante doek (mitella)
4 x Instant coldpack 12 cm x 22 cm
3 x Leukostrip (zwaluwstaartjes) 3 x 75 mm
2 x Reddingsdeken goud/zilver
2 x Scansport tape 3,8 cm x 10 m
3 x Vinyl handschoenen per paar verpakt
1 x Zak (wond)pleisters 30 stuks

Algemene EHBO-artikelen

1 x Gepatenteerde kleurenwijzer
1 x Safe kiss beademingsdoekje
1 x Splinterpincet RVS 8 cm
2 x Veiligheidsspelden à 3 stuks
1 x Verbandschaar 14 cm RVS
2 x Witte watten 10 gram

Algemene verbandsartikelen

1 x Elastisch hydrofiele zwachtel 6 cm x 4 m
1 x Elastisch hydrofiele zwachtel 8 cm x 4 m
16 x Gaaskompres 5 cm x 7,5 cm (1/16) steriel
10 x Gaaskompres 10 cm x 10 cm steriel
2 x Ideaal windsel 8 cm x 5 m
1 x Wondsnelverband 6 cm x 8 cm plat model
3 x Snelverband 6 cm x 8 cm gerold (nr. 1)
2 x Snelverband 8 cm x 10 cm gerold (nr. 2)
1 x Snelverband 10 cm x 12 cm gerold (nr. 3)

EHBO-koffer of EHBO-tas?

Veel sporten worden buiten gedaan, of er moet gereisd worden naar bijvoorbeeld uitwedstrijden. In deze gevallen wordt vaak gekozen voor een EHBO-tas, omdat deze makkelijker is mee te nemen. Om aan het verzoek van onze klanten te voldoen, hebben we de Sport-koffer ook als EHBO-tas.

Extra pleisterdispenser

Bij sportsituaties is vaker sprake van kleine verwondingen zoals schaafwonden. Het is dan vaak onhandig om de EHBO-koffer helemaal te moeten openen. Veel sportverenigingen hangen dan ook een pleisterdispenser op een toegankelijke plek op.

Overige aanbevelingen

• Hang de EHBO-koffer op een toegankelijke plek op zodat hij binnen 30 seconden bereikbaar is.
  • Vul de EHBO-uitrusting minstens 1 x per half jaar aan met nieuwe materialen.
  • Let hierbij ook op de houdbaarheid van de EHBO-producten.

Bestel de Sport EHBO-inhoud als tas, als koffer of los:

Aanbieding!
    EHBO-koffer Sport

Deze EHBO-koffer Sport is speciaal samengesteld voor sporters op de sportclub. Bevat alle artikelen die in sportsituaties benodigd zijn. Afmetingen: 44,5 x 32 x 15 cm

EHBO-tas Sport

De EHBO-tas Sport is de ideale tas voor sporters die veel onderweg zijn. Het is de draagbare versie van onze EHBO-koffer Sport. Geschikt voor iedere sportclub of sportactiviteit. Kleur: blauw

Verwante termen

Inhoud EHBO-doos Sportclub, Inhoud EHBO-koffer Sport,  Inhoud Verbandtrommel Sportclub, Inhoud EHBO-doos Sportvereniging, Inhoud EHBO-koffer Sportvereniging, Inhoud EHBO-tas Sportvereniging, Inhoud EHBO-koffer Voetbal, Inhoud EHBO-doos voetbalclub, sportverbanddoos, sportverbandtrommel.